رمز و راز طراحی کاتالوگ لو رفت!
طراحی کاتالوگ نوعی خلاقیت در بازاریابی کسب و کارهاست که جلوه ی جذابی از برند یا محصول شما را به نمایش میگذارد. در دیاکوگرافیک میخواهیم رمز و راز این سبک طراحی را برای شما توضیح بدیم. اول باید این سوال از خوود بپرسید؟ چه نوع کاتالوگی قصد طراحی آن را دارید؟ کاتالوگ محصولات، کاتالوگ خدمات، کاتالوگ فروش، کاتالوگ شرکت، یا چیز دیگری؟
محصولات سایت دیاکوگرافیک:
- موکاپ های فتوشاپ
- قالب پست اینستاگرام
- محصولات ویژه دیاکوگرافیک
- فونت های تایپوگرافی فارسی و انگلیسی
تیم دیاکوگرافیک با تمام انرژی تلاش می کند در زمینه دیزاین و آموزش طراحی به شما کاربران عزیز، چه مبتدی و حرفه ای شما را همراهی کند.
آنچه خواهید خواند...
Toggleاصول طراحی کاتالوگ
1- طراحی زیبا و جذاب:
انتخاب طرحهایی که چشم را به خود جلب کرده و برای مشاهده آن لذت بخش است، میتواند باعث جذب مخاطبان به کاتالوگ شما شود. همین طور رنگ مناسب هم سبب جلوه بیشتر کاتالوگ بشمار میاید.
2- سازماندهی و مرتب بودن از اصول مهم طراحی کاتالوگ:
چینش مناسب محصولات و خدمات باعث ردهبندی درست و بهتر دیده شدن آنها توسط مخاطبان خواهد شد. بنابراین چینش محصولات، دستهبندی درست آنها، استفاده از عناوین و عناصر گرافیکی مناسب به منظور مرتب بودن کاتالوگ بسیار مهم است.
3- محتوای جذاب:
نوشتار و محتوای کاتالوگ باید جذاب و متناسب با سلیقه مخاطبان باشد. توضیح مختصر و کاربردی درباره هر محصول و خدمت با استفاده از فونت و اندازه مناسب حائز اهمیت است. خیلی اوقات پیش اومده، تاثیر فونت جذاب از تصویر بیشتر در طراحی کاتالوگ بوده است.
4- استفاده از تصاویر با کیفیت:
بهترین راه برای جلب توجه مخاطبان ارائه تصاویر با کیفیت بالا در کاتالوگ است. هیچ وقت از تصویر بی کیفیت برای طراحی کاتالوگ استفاده نکنید که تاثیر منفی دارد. زیرا بخش اصلی کاتالوگ چه محصول یا شرکتی با نمایش تصاویر قابل درک و اعتماد سازی می شوند.
5- اطلاعات تماس :
در پایین کاتالوگ، شماره تلفن شرکت، آدرس وبسایت و آدرس دفتر شرکت برای تماس با شما، باید ذکر شود. کاتالوگ بدون اطلاعات تماس، مانند کارت ملی بدون شماره ملی تلقی میشود . همین طور بدون وجود این اطلاعات مشتری هیچ دستری به برند یا شرکت ندارد و اطمینان نمیکند.
6- قابلیت دانلود و چاپ:
باید امکان چاپ و دانلود کاتالوگ به راحتی برای کاربران فراهم باشد. قبلا اکثر کاتالوگ ها به صورت چاپی بودند اما پیشرفن تکنولوژی و رونق سایت ها، نسخه دیجیتال کاتالوگ بیشتر رواج پیدا کرد.
حواستان باشد موقع طراحی کاتالوگ، مد طراحی چاپی CMYK و مد طراحی دیجیتال روی RGB است.
با توجه به این نکات، طراحی یک کاتالوگ جذاب و مفید میتواند یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای شرکتها باشد.
برای طراحی کاتالوگ، برخی از سوالاتی که باید از کارفرما بپرسید شامل موارد زیر می شود:
- محصولات یا خدمات اصلی شرکت شما چیستند؟ 2- در کدام حوزه فعالیت می کنید؟
- کدام نوع مخاطبان را به هدف قرار دارید؟ (مثلاً افراد حقیقی یا حقوقی)
- به چه صورت مایل به نمایش دادن خدمات و محصولات خود هستید؟ (مثلاً با استفاده از تصاویر یا متن)
- آیا به نمایش مزیت های رقابتی خود در مقایسه با دیگر شرکت ها علاقه دارید؟
- آیا به نمایش قیمت های محصولات و خدمات خود علاقه دارید؟
- آیا به نمایش شرح کاملی از مشخصات فنی و ویژگی های محصولات خود برای مخاطبان خود هستید؟
- طراحی و رنگ بندی کاتالوگ را چگونه تصور می کنید؟
- آیا از تصاویر یا نمونه کارهای قبلی خود برای طراحی کاتالوگ استفاده کرده اید؟
- به کدام زبان حرفه ای برای نوشتار کاتالوگ مایل هستید؟
امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد نظرتون رو در بخش دیدگاه ها برامون بنویسید….
با نمونه فونت های جذابی که داخل سایت دیاکوگرافیک طراحی کردیم میتونین طراحی کاتالوگ جذابی تجربه کنید!
در ضمن اگه چیزی نیاز داشتید که توی مطالب نتونستید پیدا کنین از محصولات ویژه دیاکوگرافیک استفاده کنین!
و میتونید برای دریافت فایل های رایگان و… از دیاکوگرافیک در کانال @DiakoGraphic عضو باشید.
درباره نرگس یاری
چند ساله طراحی گرافیک انجام میدم و اینجام تا دنیای جذاب گرافیک بهتون نشون بدم و معتقدم هیچ کاری غیرممکن نیست و با پشتکار می توان به آن رسید.
نوشته های بیشتر از نرگس یاری
دیدگاهتان را بنویسید