10 کتابی هر طراح گرافیک باید بخواند!یادگیری طراحی گرافیک
اگر شما یک طراح گرافیک هستید که به دنبال بهبود مهارت های طراحی خود با ایده ها و رویکردهای جدید هستید. به لیست خواندنی طراحی گرافیک ضروری ما خوش آمدید. اگر در بخش دیگری از طراحی تخصص دارید، به جای درستی نیز آمده اید. در اینجا دلیل آن است.
بنابراین چه یک استاد طراحی گرافیک یا یک جادوگر طراحی وب باشید، غوطهور شدن در حوزههای تخصصی خارج از حوزههای خود شما را به یک طراح بهتر و گردتر تبدیل میکند.
علاوه بر ارائه یک لیست خواندن ضروری، از طیف وسیعی از طراحان از UX، محصول و برند خواستیم تا کتابهای طراحی گرافیک را که تأثیر زیادی بر ایدههای آنها در مورد طراحی داشتهاند، معرفی کنند. ما امیدواریم که کتاب خوبی پیدا کنید که الهامات تازه و روش های جدید تفکر را ایجاد کند. مهم نیست که چگونه خود را به عنوان یک طراح تعریف می کنید.
- موکاپ های فتوشاپ
- قالب پست اینستاگرام
- محصولات ویژه دیاکوگرافیک
- فونت های تایپوگرافی فارسی و انگلیسی
تخفیفات ویژه سایت را از دست ندید…
آنچه خواهید خواند...
Toggle1. «تقابل رنگ» نوشته یوزف آلبرز
استفاده موثر از رنگ یکی از چالش های بزرگ طراحی است. برای معلمان طراحی، دانشآموزان یا متخصصان، کار تاثیرگذار آلبرز بر روی تئوری رنگ نشان میدهد که چگونه میتوان خارج از چارچوب پالتهای رنگ ایمن به روشی اقتصادی و تاثیرگذار فکر کرد.
2. “طراحی هویت برند” توسط آلینا ویلر
بسته به نقش شما در یک شرکت، کلمه “برند مجدد” یا هیجان انگیز یا وحشتناک است. کتاب مقدس برند ویلر فراتر از طراحی بصری است و به کل موضوع از استراتژی برند تا تحقیق می پردازد. همانطور که در عنوان فرعی کتاب آمده است: «راهنمای ضروری برای کل تیم برندینگ».
3. «سیستمهای شبکهای در طراحی گرافیک» نوشته یوزف مولر-براکمن
سازگاری یک اصل طراحی حیاتی است، به خصوص اگر در حال طراحی یک محصول یا برند هستید. رایجترین راه برای دستیابی به سازگاری در این زمینهها، استفاده از یک سیستم شبکهای است. و چه کسی بهتر از پدرخوانده گریدز، جوزف مولر-براکمن، بهتر است.
4. «لوگو مدرنیسم» نوشته ینس مولر
طراحی لوگوی شرکتی که هم ساده و هم نمادین باشد، سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. اگر به الهام نیاز دارید، این کتاب آرشیو گسترده ای از آرم های تمیز و واضح از دوره مدرنیستی است. یک مصنوع فرهنگی که ظهور و ظهور لوگوی شرکت را نشان می دهد.
5. «تفکر با نوع» اثر الن لوپتون
راهنمای قطعی استفاده از تایپوگرافی در طراحی بصری. در حالی که کتابهای زیادی در مورد تایپوگرافی وجود دارد که حوزههای مختلف موضوع را پوشش میدهد – که برخی از آنها در ادامه این فهرست ظاهر خواهند شد – این یک مقدمه همه جانبه عالی برای هر دانشجوی طراحی است.
6. «چگونه از طراحی گرافیکی برای فروش چیزها، توضیح دادن چیزها، بهتر جلوه دادن چیزها، خنداندن مردم، گریه کردن مردم و (هر چند وقت یکبار) استفاده از طراحی گرافیکی، جهان را تغییر دهیم» نوشته مایکل بیروت
مونوگرافی که به بررسی آثار زندگی گرافیست افسانه ای و شریک پنتاگرام، مایکل بیروت می پردازد. این کتاب 35 پروژه را در بر می گیرد و بینش های منحصر به فردی را در مورد پتانسیل طراحی گرافیک ارائه می دهد تا تأثیر زیادی از راه های مختلف داشته باشد.
7. “100 ایده که طراحی را تغییر داد” توسط پیتر فیل و شارلوت فیل
کتابی فوقالعاده برای هر طراح یا طرفدار طراحی، 100 ایده که طراحی را تغییر داد. دقیقاً همان چیزی است که عنوان به آن اشاره میکند. شامل ایدهها و گرایشهایی است که از قرن نوزدهم تا به امروز ظهور کردهاند، این یک منبع همهجانبه عالی برای تکههای الهامبخش است.
8. «نشانه ها و نمادها: طرح و معنای آنها» نوشته آدریان فروتیگر
طراح UX ما، جولانتا گیل ، این فهرست را با این اثر مهم توسط آدریان فروتیگر ، پیشگام در تایپفیس سوئیسی باز میکند. این کتاب عمیقاً به رابطه بین نمادها و روانشناسی می پردازد و تئوری های جذابی در مورد اینکه چرا اشکال و الگوهای خاصی در ذهن انسان در طول تاریخ ماندگار شده اند ارائه می دهد.
این کتاب پر از تئوریهایی در مورد ریشههای نمادهای بصری و چگونگی توسعه آنها در طول تاریخ طراحی گرافیک است، این کتاب برای هر طراح که میخواهد عناصر بصری سادهای را که ما بدیهی میدانیم درک کند، خواندنی است. یک منبع حیاتی برای طراحی لوگو.
9. “نوع مهم است!” توسط طراح گرافیک جیم ویلیامز
در حالی که تایپوگرافی یک ستون اساسی طراحی گرافیک است. طراح محصول مت البرت فکر می کند که داشتن درک خوب از عناصر سبک های تایپوگرافی می تواند به طور گسترده برای هر طراح مفید باشد. او خواندن Type Matters را توصیه می کند!، مقدمه ای محکم برای اینکه چرا فونت ها اهمیت دارند و چگونه باید در مورد تایپوگرافی فکر کنید، نوشته شده توسط طراح گرافیک برنده جایزه جیم ویلیامز.
10. «نوع: تاریخچه بصری تایپفیسها و سبکهای گرافیکی» نوشته جان تولنار و همکاران.
مجموعهای دیگر برای تایپوگرافها، این مجموعه جامع و زیبا از فونتها از سال 1628 شروع میشود. این کتاب طیف گستردهای از حروف چاپی را در طول تاریخ با تمرکز ویژه بر اواسط قرن نوزدهم تا اواسط قرن بیستم به نمایش میگذارد. قرن. همچنین شامل سایر عناصر تایپوگرافی مانند حاشیه ها، حروف اول و تزئینات است.
درباره نرگس یاری
چند ساله طراحی گرافیک انجام میدم و اینجام تا دنیای جذاب گرافیک بهتون نشون بدم و معتقدم هیچ کاری غیرممکن نیست و با پشتکار می توان به آن رسید.
نوشته های بیشتر از نرگس یاری
دیدگاهتان را بنویسید