سبک طراحی لوگو مینیمال چیست؟
سبک طراحی لوگو مینیمال چیست؟ لوگوی مینیمال برای برندهای مدرن و شیک طراحی شده و هویت برند آنها را بالا می برد. لوگوی مینیمال در یک عبارت ساده یعنی تاکید بر نکات مهم برند! در ادامه این مفهوم را در دنیای طراحی لوگو از سایت دیاکوگرافیک بررسی خواهیم کرد…
آنچه خواهید خواند...
Toggleبرای اطلاع از قیمت طراحی لوگو میتوانید از این قسمت اقدام کنید.
لوگو به سبک مینیمالیسم چیست؟
به طور قطع شما بارها کلمه مینیمالیسم را شنیده اید. اما آیا می دانید که معنای آن چیست و در کدام حوزه ها بیشتر کاربرد دارد؟
مینیمالیسم (Minimalism)، ساده گرایی یا کمینه گرایی یک مکتب هنری است که پایه سادگی بیان، روش های ساده و عدم پیچیدگی فلسفی را برای آثار و بیان خود استفاده می نماید. هنر مینیمال از ایده های هنرمندان روسی سرچشمه گرفته است هنرمندانی که ساختارگرا بوده و علاقه خاصی به اشکال هندسی داشتند.
در حقیقت، سبک مینیمالیسم در طراحی لوگو یا هر زمینه دیگری به معنای سادگی در نقاشی، مد، موسیقی و طراحی داخلی در دنیای هنر بوده و به سایر شاخه های هنر نیز راه یافت. امروزه حتی شاهد طراحی مینیمال در حوزه دیجیتال نیز هستیم.
مشخصا هدف اصلی مینیمالیسم رسیدن به سبکی ساده برای آرامش ذهن و دوری از شلوغی های امروزه دنیا می باشد. در واقع در این سبک، ما هر آنچه را که سد راهمان شده و از هدف ها دورمان کرده است حذف می کنیم.
منظور از مینیمالیسم در طراحی چیست؟
بسیاری از طراحان به ویژه طراحان لوگو از این فرآیند بهره گرفته و خلاقیت خود را بیش از پیش در معرض نمایش می گذارند. برای اینکه یک طراح گرافیک در این زمینه به خوبی و با موفقیت عمل کند باید در ابتدا با اصول پایه طراحی آشنایی داشته باشد و بتواند از تمامی اجزای یک طرح به بهترین صورت بهره گیرد و بتواند در سادگی هر چه تمام تر، پیام را به بهترین شکل انتقال دهد.
طراحی لوگو به سبک مینیمال
طراحی های بولد (Bold)، ساده و تک رنگ نشانگر لوگوهای مینیمال هستند. در طراحی لوگوی مینیمال از تمامی موارد اضافی اجتناب و تنها بر مفهوم اصلی طراحی تمرکز می شود. در نهایت نتیجه کار یک برندینگ تأثیرگذار بوده که به راحتی در هر رسانه و یا هر پس زمینه ای انتقال داده می شود.
برای مثال لوگوی نایک (NIKE) که بسیار ساده و مینیمالیست است.
لوگوهای ساده و مینیمالیست به صورت برندهایی برجسته در صفحه اصلی وب سایت ها حضور دارند. طراحی این لوگوی مینیمال ساده و گرافیکی بوده و کمتر کسی را می توانید بیابید که نداند این لوگو نماد چه شرکتی است.
این نکته مهم را در نظر داشته باشید که یادآوری یک لوگوی مینیمال و ساده، آسان بوده و از این رو می تواند به بهترین ابزار برای ارتباط با مشتریان و مخاطبین تبدیل شود. طراحی لوگو به سبک مینیمال می تواند سال ها ماندگار بماند. پس برای طراحی به یک طراح حرفه ای رجوع کنید تا با مشخص کردن اهداف و یک طراحی منحصربفرد بتواند بهترین طرح ها را برای شما پیاده کند.
لوگوهای فلت (Flat Logo) بهترین نمونه از لوگوهای مینیمال هستند. در این طراحی لوگو به سبک مینیمال تمامی موارد اضافه مانند بافت، شیب و ابعاد حذف می شوند تا یک نماد دو بُعدی با ویژگی های منحصر بفرد که در عین سادگی بسیار تاثیرگذار است؛ خلق شود. این سادگی سبب می شود که طراحی بولدتر و چشم نوازتر باشد.
مزایای لوگو مینیمال
لوگو مینیمال باعث می شود که برند شرکت شما همیشه و در همه جا خوش بدرخشد. کاربرد رنگ ها و اشکال در طراحی لوگو به سبک مینیمالیسم به نحوی است که سادگی آن حتی در شلوغ ترین مکان ها نیز به چشم می آید. از مزایای لوگو مینیمال می توان به موارد زیر اشاره نمود:• تأثیرگذاری لوگو مینیمال حتی در صفحات کوچک تلفن های همراه نیز پایدار است.
• شما می توانید به راحتی از ترکیبات گوناگون رنگ ها برای رویدادهای فصلی بهره برید.
• تشخیص و یادآوری لوگو مینیمال برای مخاطبین بسیار آسان است. به عبارتی مخاطبین در همان نگاه اول می توانند لوگوی شما را شناسایی کنند و این ارتباط بهترین مدل برای برقراری ارتباط صادقانه با مخاطبین به شمار می رود.
نکات مهمی که برای طراحی لوگو به سبک مینیمال باید به خاطر بسپارید
برای طراحی لوگو به سبک مینیمال این نکته مهم را در نظر بگیرید که طراحی باید با برند شما هماهنگی لازم را داشته باشد. مدت زمانی را صرف بررسی هویت برند و پیامی که می خواهید منتقل سازید؛ کنید. سپس نکات زیر را برای طراحی لوگو به سبک مینیمال همواره در ذهن داشته باشید:
برای طراحی لوگو به سبک مینیمال از اشکال هندسی الهام بگیرید: اشکال حاوی معانی بسیار متفاوتی هستند.
پیام لوگویی که در آن از شکل مربع استفاده شده به یک لوگوی مثلثی کاملا متفاوت است و احساسات متفاوتی را در مخاطب برمی انگیزد. با مطالعه “چگونه از شکل و رنگ در طراحی لوگو استفاده کنیم؟” می توانید در مورد آنچه که هر شکل در طراحی لوگو حرفه ای ارائه می دهد؛ اطلاعات کافی بدست آورده و طراحی خود را آغاز نمایید.
طراحی لوگو به سبک مینیمال و استفاده از فونت ها: یک لوگوی مینیمال می تواند یک کلمه کلیدی یا مونوگرام (Monogram) باشد. در این حالت، انتخاب فونت مسئله مهمی است. اینکه فونت بولد باشد یا ایتالیک یا انواع دیگر آن. شما می توانید برای گرفتن ایده های مختلف با فونت ها بازی کنید تا به شما در انتقال مفهوم برندتان به مخاطب کمک کند.
در طراحی لوگو به سبک مینیمالیسم معمولا از فونت های ساده سریف استفاده می شود. البته طراحان حرفه ای لوگو، معمولا با توجه به نیازهای هر برند، فونت مخصوصی را برای آن طراحی می کنند که ساده و تاثیرگذار باشد.
انتخاب رنگ و طراحی لوگو به سبک مینیمال:
شاید بتوان گفت که رنگ تأثیرگذارترین مولفه برای یک لوگوی مینیمال عالی است. البته در طراحی لوگو به سبک مینیمال بهتر است فقط به یک طرح رنگی اکتفا ننمایید. رنگ های مختلف را امتحان کرده و تغییراتی که ایجاد می شود را بررسی کنید تا مشخص شود هر رنگ تا چه حد تأثیرگذار است.
حذف موارد اضافی در طراحی لوگو به سبک مینیمال: اگر در حال حاضر یک لوگو دارید و می خواهید که آن را به سبک مینیمال ساده کنید؛
باید تمامی موارد اضافی لوگو خود را حذف کنید. باید بررسی کنید که آیا سمبل های متعدد اضافی وجود دارند یا موارد دیگری که حذف آنها سبب سادگی و گیرایی لوگوی شما خواهند شد. در سالهای اخیر، طراحی لوگو به سبک مینیمال در فاوآیکون نیز کاربردهای زیادی پیدا کرده است.
طراحی فلت در لوگوی مینیمال:
اگر میخواهید از یک تصویر در طراحی لوگوی مینیمال خود بهره ببرید باید از طراحی فلت یا مسطح استفاده نمایید. این امر با حذف تمامی شیب ها و مواردی که یک طرح سه بُعدی ایجاد می کند؛ حاصل می شود. برای انتخاب تصویر می توانید از تصاویری که در وب سایت مورد استفاده قرار داده اید؛ الهام بگیرید یا یک تصویر ساده از بهترین محصولی که به فروش می رسانید؛ طراحی کنید.
درباره دیاکوگرافیک
دیاکو گرافیک از فروردین ماه سال 99 در محور خدمات طراحی گرافیک و فایل ها و آموزش های گرافیکی شروع به فعالیت نمود. دیاکوگرافیک همچنین شامل یک بخش فروشگاه فایل می باشد که می توانید فایل های مورد نیاز خود را خریداری نمایید امید است با حمایت شما در این عرصه بهترین باشیم!
نوشته های بیشتر از دیاکوگرافیک
دیدگاهتان را بنویسید