لوگو مونوگرام چیست؟ اصول طراحی لوگو در دیاکوگرافیک
آنچه خواهید خواند...
Toggleلوگو مونوگرام چیست؟ اصول طراحی لوگو در دیاکوگرافیک
چگونه یک داستان را با کمترین کلمه – یا حروف – تعریف می کنید؟ با طراحی لوگو مونوگرام! مونوگرام ها در اواخر قرن نوزدهم، به ویژه در صنعت مد، شکوفا شدند. برندهای مد لوکس مانند Louis Vuitton، Chanel و Gucci برخی از نمادینترین طرحهای لوگوی مونوگرام را دارند – با دههها شهرت و شهرت جهانی. از دیگر نمونههای معروف مونوگرام میتوان به هیولت پاکارد (HP) و Life’s Good (LG) اشاره کرد.
فرصتو از دست ندید پشیمون میشید.😎 به فروشگاه دیاکوگرافیک سر بزنید محصولات جدید و جذابی با تخفیف ویژه دارد.
لوگو مونوگرام چیست؟
لوگوی مونوگرام یک طرح تزئینی است که از ترکیب یک تا سه حرف (به طور سنتی سه) برای ایجاد یک نماد واحد ساخته شده است. مونوگرام معمولاً برای نشان دادن حروف اول یک شخص یا تجارت استفاده می شود. l etter در این سبک لوگو نیز ممکن است با تصاویر ترکیب شود تا مفهوم برند را بیشتر نشان دهد.
مونوگرام ها یکی از قدیمی ترین اشکال شناسایی هستند که یونانیان باستان از اولین آن ها بر روی سکه ها برای نشان دادن شهرهای مختلف استفاده می کردند. در طول تاریخ، مونوگرام ها اغلب توسط نقاشان بر روی آثار هنری خود و همچنین توسط خانواده های سلطنتی که برای تمایز و برای دعوت عروسی به آنها تکیه می کردند، استفاده می شد.
چه زمانی یک لوگو مونوگرام برای کسب و کار خود انتخاب کنید
هنگام طراحی لوگو ، شما چیزی می خواهید که با مخاطب هدف شما طنین انداز شود و در عین حال جوهره برند شما را تثبیت کند (احساساتی که می خواهید مردم به برند شما گره بزنند). لوگوی مونوگرام Louis Vuitton را در نظر بگیرید: فونت سریف احساس تجمل، کلاس و انحصار را برمی انگیزد.
لوگوهای مونوگرام در بازارهای جهانی به خوبی کار می کنند و انتخاب هوشمندانه ای برای شرکت هایی با نام های تجاری طولانی یا تلفظ دشوار است . آنها همچنین به راحتی قابل یادآوری هستند. همه می دانند که LV مخفف Louis Vuitton است و اگرچه نامی فرانسوی است، اما خاطره انگیز است.
شما نمی خواهید از یک نماد انتزاعی استفاده کنید
اگر ترجیح میدهید از نماد در لوگوی خود استفاده نکنید و میخواهید نام شرکت شما به تنهایی باقی بماند، مونوگرام گزینه خوبی است. با ترکیب حروف اول و ساختن چیزی اصیل، یک لوگوی بصری جذاب ایجاد کنید. هنگامی که برای اولین بار کسب و کار خود را راه اندازی می کنید ، سعی می کنید نام تجاری خود را ایجاد کنید و آگاهی خود را در مورد آن افزایش دهید.
در این مورد، با تغییری از مونوگرام با نام کامل کسب و کار خود در زیر یا در کنار مونوگرام شروع کنید. سپس می توانید از مونوگرام به تنهایی در فضاهای کوچکتر مانند تصاویر نمایه رسانه های اجتماعی یا فاویکون های وب سایت استفاده کنید.
نکات طراحی لوگو مونوگرام
در اینجا چند نکته برای بررسی قبل از ایجاد یک لوگو ی مونوگرام خوب وجود دارد:1. یک فونت متمایز پیدا کنید
این سبک از طراحی لوگو نیاز به توجه به فونت لوگوی انتخابی شما دارد. لوگوهای مونوگرام تماماً در مورد حروف هستند، بنابراین بسیار مهم است که حروفی را پیدا کنید که شخصیت برند شما و مخاطبان هدف شما را منعکس کند.چگونه فرآیند انتخاب تایپ فیس برای لوگو مونوگرام خود را شروع می کنید؟ این سوالات را از خود بپرسید:
- آیا می توان نام کسب و کار من را کوتاه کرد؟
- من می خواهم چند حرف وارد کنم؟
- چگونه از مونوگرام خود استفاده کنم و مردم کجا آن را خواهند دید؟
هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، شروع به آزمایش کنید! آیا به دنبال ظاهر و احساسی فانتزی و استادانه هستید؟ یک فونت شکسته را امتحان کنید .
چیزی کلاسیک تر و باصفیت تر می خواهید؟ یک سریف را در نظر بگیرید. اگر احساس ماجراجویی می کنید، از کاوش حروف چاپی یا حتی با دست آزاد نترسید. از منطقه راحتی خود خارج شوید و تا جایی که می توانید گزینه های زیادی را امتحان کنید تا زمانی که به یک مونوگرام که از آن راضی هستید برخورد کنید.
2. آن را با یک ویژگی شخصیت مخلوط کنید
با یک مونوگرام دو یا سه حرفی، می توانید با حروف ساده با ایده ویژگی شخصیت بازی کنید. به عنوان مثال تنیسور حرفه ای مشهور، راجر فدرر را در نظر بگیرید. مونوگرام مورد استفاده برای برند شخصی او اولین و آخرین حروف اول اوست. با این حال، بخشهایی از این حروف گم شدهاند، و این کار را به مغز ما واگذار میکند تا تصویر «RF» را تکمیل کند.
مونوگرام های تک حرفی چالش برانگیزترین لوگو مونوگرام برای ایجاد هستند. ساختن یک حرف به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتواند به تنهایی بایستد، اما پس از شناسایی برند می توان آن را انجام داد. یکی از نمادین ترین آرم های تمام دوران را در نظر بگیرید: لوگوی مک دونالد. حرف “M” توسط طراح جیم شیندلر با طاق های طلایی معروف به اوج جدیدی رسید. گلدن آرچ که یادآور سیب زمینی سرخ کرده در سطح جهانی است، برداشتی خلاقانه از حرف مستقل «M» است.
3. برای لوگو مونوگرام رنگ را هوشمندانه انتخاب کنید
زمانی که صحبت از ایجاد لوگوهای مونوگرام به میان می آید، کمتر است. تعداد ترکیب رنگ ها را محدود کنید و از دو تا بیشتر استفاده نکنید تا حروف مونوگرام خود را قوی نگه دارید. رنگ مشکی به عنوان یک رنگ لوگوی محبوب ، به خصوص در صنعت مد، تمایل دارد، زیرا هم همه کاره و هم مینیمال است. همراه با رنگ سفید، برای کار با تغییرات معکوس ایده آل است.
دیاکوگرافیک، موکاپ های کاربردی و جذاب بسیاری را برای طراحان مبتدی و حرفه ای گرد آوری کرده است.
رنگهای اصلی پررنگ، انتخابهای برتر برای برندهایی هستند که میخواهند از رنگ برای متمایز کردن برند خود استفاده کنند. رنگهای لوگوی محبوب مونوگرام مانند قرمز، احساس قدرت و هیجان را برمیانگیزد و آبی حس اعتماد و قابلیت اطمینان را منتقل میکند. مثل لوگوی جدید جنرال موتورز!
4. شکل و چیدمان را آزمایش کنید
مطمئناً لوگو مونوگرام در بیشتر موارد فقط از حروف تشکیل شده اند، اما شکل نقش مهمی در طراحی کلی آنها دارد. این به چیدمان حروف استفاده شده در یک مونوگرام می رسد . رایج ترین طرح افقی با حروف همپوشانی است که به شکل مستطیل سنتی در می آید. برند مد لوکس Yves Saint Laurent با ترتیب دادن حروف اول “YSL” که در جهت عمودی با دقت طراحی شده روی هم قرار گرفته اند، از این موضوع دور شد.
محصولات سایت دیاکوگرافیک:
- موکاپ های فتوشاپ
- قالب پست اینستاگرام
- محصولات ویژه دیاکوگرافیک
- فونت های تایپوگرافی فارسی و انگلیسی
لوگوهای مونوگرام داستانی را بیان می کنند. آنها در عین اینکه به سنت و هویت برند وفادار می مانند، ما را آشکار می کنند. آنها یک راه درخشان و شخصی برای شناسایی برند شما هستند. از آنجایی که مونوگرام ها با اعلام هویت یک فرد، خانواده یا موسسه به مردم مرتبط بوده اند، احساساتی ترین انتخاب در طراحی لوگو هستند.
با فونت های مختلف طرح ات زیبا کن! فونت های تایپوگرافی فارسی و انگلیسی دیاکوگرافیک.
در ضمن اگه چیزی نیاز داشتید که توی مطالب نتونستید پیدا کنین از محصولات ویژه دیاکوگرافیک استفاده کنین!
امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد نظرتون رو در بخش دیدگاه ها برامون بنویسید….
و میتونید برای دریافت فایل های رایگان و… از دیاکوگرافیک در کانال @DiakoGraphic عضو باشید.
درباره نرگس یاری
چند ساله طراحی گرافیک انجام میدم و اینجام تا دنیای جذاب گرافیک بهتون نشون بدم و معتقدم هیچ کاری غیرممکن نیست و با پشتکار می توان به آن رسید.
نوشته های بیشتر از نرگس یاری
دیدگاهتان را بنویسید